عشــــــــــــق شکستـــــــــــــه
عشــــــــــــق شکستـــــــــــــه
درد ودل عاشقانه


نکات طلایی در آشپزی وخانه داری

نگهداری دانه‌های ذرت

 

دانه های ذرت را باید همیشه در فریزر نگاهداری کنید، به این ترتیب، نه تنها تازه می ماند، بلکه انجماد، از چروکیده شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

 

چسبیدن کیک به دیس

پاشیدن شکر بر روی دیس رطوبت اضافی را به خود جذب می کند و مانع چسبیدن کیک به دیس می شود.

گوشت نرم  : اگر می خواهید گوشت سفت را نرم کنید، روی همه ی قسمتهای آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید مدت دو ساعت بماند، سپس بپزید.

خشک شدن پنیر

برای جلوگیری از خشک شدن پنیر، دستمالی را که با سرکه مرطوب ساخته اید روی آن بپیچید.

نگهداری از موز

نگهداری موز برای مدت طولانی امکان پذیر نیست و این میوه در مدت زمان کوتاهی از بین می رود . برای اینکه مدت زمان بیشتری بتوانید این میوه را نگهداری کنید باید آن را درون کاغذ آلومینیومی بپیچید و در یخچال بگذارید . به این ترتیب آن را برای زمان بیشتری حفظ خواهید کرد.

شستشوی میوه و سبزی

برای شستشوی میوه و سبزی به هر لیتر آب یک قاشق جوش شیرین اضافه کنید. این عمل باعث ضد عفونی کردن و از بین بردن ناخالصیها می شود. بعد از اینکه حدود 10 دقیقه سبزی و یا میوه را در این محلول قرار دادید آن را با آب سرد بشویید.

جعفری سبز

برای اینکه جعفری در غذایتان سبز باقی بماند، کافی است به محض آنکه مایع شروع به جوشیدن کرد، جعفری را به آن بیفزایید.

میوه های کال

برای رسیدن موز، کیوی، گوجه فرنگی یا سیب کال از قرار دادن میوه ها در مقابل تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید، چون باعث نرم شدن و حتی له شدگی آنها خواهد شد. میوه را درون یک حوله یا پارچه ی تمیز و مرطوب بپیچید. سپس درون یک پاکت کاغذی یا مقوایی قرار دهید. بزودی میوه ی شما بدون آنکه له یا سیاه رنگ شود، درون پاکت کاغذی می رسد.

تازه کردن لیمو ترش خشک

لیمو ترش را در توری کوچکی قرار دهید و در محیط خشک آویزان کنید. نیم ساعت قبل از مصرف، آن را درون یک ظرف پر از آب سرد بیندازید، تا مجددا" طراوت و تازگی خود را به دست آورد. با این کار، لیمو ترش برای مدت بیشتری سالم می ماند.

نگهداری کیوی

برای نگهداری کیوی، آنها را در پاکت کاغذی بپیچید و در یخچال بگذارید. اگر کیویهایی که تهیه کرده اید تقریبا" کال و یا سفت هستند، آنها را در دمای معمولی آشپزخانه یا اتاق بگذارید تا به مرور برسند . این میوه، خود یک غذای رژیمی است و در عین حال مقدار قابل توجهی ویتامین C و مواد معدنی، بخصوص پتاسیم دارد .

نگهداری طولانی تخم مرغ

اگر نیاز داشتید تخم مرغ را برای مدت طولانی نگهداری کنید،‌ دقت کنید که هرگز تخم مرغ سالم را در فریزر قرار ندهید، زیرا سرما حجم آنرا زیاد کرده و می شکند. زرده و سفیده را از پوست تخم مرغ خارج کرده ، قدری نمک به آن بیافزایید و خوب بهم بزنید و در فریزر یا طبقه ی بالای یخچال نگهداری کنید. سفیده تخم مرغ( البته بدون زرده) به حالت منجمد برای مدت یکسال قابل نگهداری است.

خشک کردن پوست تخم مرغ

خشک کردن پوست تخم مرغ، اهمیت زیادی در نگهداری آن دارد زیرا رطوبت زیاد، موجب فساد این ماده غذایی می‌شود. هرگز تخم مرغ را درکنار سبزیها و میوه ها قرار ندهید زیرا رطوبت موجود در سبزیها موجب فساد تخم مرغ می‌شود

روشی برای شستن بشقاب ها

قبل از این که شروع به شستن بشقاب ها کنید، آنها را درون ظرف بزرگتری که پر از آب کرده اید ، قرار دهید . سپس چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا سرکه تمام چربی ها را به خود بگیرد، سپس بشقاب ها را بشویید.

شستن فلاسک چای

ابتدا تفاله های چای را از فلاسک خالی کنید، سپس مقداری آب گرم در فلاسک ریخته، کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه نموده و یک اسکاچ نرم داخل فلاسک بیندازید، در آن را ببندید و خوب تکان دهید، تا تمیز شود و بعد با آب گرم کاملا شستشو دهید.

تمیز کردن قوری استیل

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود

اگر عسل شما شکرک زده می توانید عسل را در ظرفی که در آن محکم بسته می شود بریزید، به صورتی که آب داخل آن نشود حالا ظرف بزرگتر دیگری بردارید و داخل آن آب بریزید و ظرف عسل را ایستاده درون ظرف بعدی بگذارید. برای این که ظرف عسل وارونه نشود یا تکان نخورد، یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا ثابت بماند. حالا اجاق گاز را روشن کنید تا آب جوش بیاید. با بخار آب، عسل به حالت اولیه برمی گردد و دیگر شکرک نمی زند.

 

 

جلوگیری از وارفتن کوفته تبریزی برای اینکه کوفته های شما در آب از هم نپاشد ، قدری آرد و تخم مرغ به مواد آن بیافزائید 2_ می توانید مقداری عدس خام را چرخ کرده و در موادتان از آن استفاده کنید 3_ پس از گلوله کردن کوفته ها و قرار دادن در قابلمه،حرارت آتش را زیاد کنید تا بجوشد و سپس کم کنید تا با آرامش بپزد.
اگر فلفل غذای شما زیاد شد اگر فلفل بیش از اندازه به غذایتان زده اید و خیلی تند شده است ، (با توجه به طعم اصلی غذا) چند دقیقه قبل از آن که غذا را از روی حرارت بردارید ، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید. به طرز قابل ملاحظه ای تندی غذا از بین خواهد رفت.
اگر حبوبات بی نمک شده اگرحبوبات شما بی نمک شد هرگز نمک خشک روی آن نریزید ؛ بلکه مقدار نمک مورد نیاز را در آبجوش حل کنید، سپس داخل حبوبات پخته بریزید تا نمک به همه جای حبوبات برسد.
برای پخت بهتر ماکارونی 1-چند قاشق غذا خوری روغن داخل ماکارونی در حال جوشیدن بریزید. 2- چند قاشق آبلیمو داخل ظرف ماکارونی در حال جوشیدن بریزید. 3- مقداری نمک به آب در حال جوشیدن آن اضافه کنید. 4- چند قاشق آبلیمو به مایه ماکارونی اضافه کنید تا ماکارونی شما لذیذتر شود.
خوشمزه تر شدن کوکو سبزی: برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی ، از گردوی خرد شده و زرشک(بر اساس ذائقه ی خود) در مخلوط موادتان استفاده کنید؛ کوکوی شما بسیارخوشمزه و مفیدتر می شود.
اگر نمک نمکدان شما مرطوب می شود برای اینکه نمک راحت تر از نمک پاش خارج شود، می توانید چند عدد برنج خشک داخل نمک پاش بریزید.
چند نکته در مورد رب گوجه فرنگی: 1- متأسفانه بسیاری از خانمها بعد از خرد کردن گوجه برای درست کردن رب، آب سفید آن را دور می ریزند، تا رب آنها قرمزتر شود. در صورتی که این کار بسیار اشتباهی است. چون تمام املاح معدنی لازم برای بدن داخل همان آب سفید است . در ضمن همین آب سفید مانع فاسد شدن رب می شود. 2- برای اینکه رب شما قرمز شود آب گوجه را داخل ظرف استیل بجوشانید. 3- روی ظرف رب ، کمی روغن آب شده بریزید تا دیگر کپک نزند.
از بین بردن بوی غذا اگر خانه ی شما از بوی غذا پرشده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند و یا دود خاکشیر استفاده کنید . با دود کردن دارچین هم می توانید بوی غذا را کاملاً از بین ببرید . علاوه بر آن ، دود اسفند باعث ضد عفونی کردن محیط هم می شود.
خاک قند را چه کنیم خاکِ قند را می توانید با آسیاب کردن کاملاً یک دست کنید و به جای شکر به کار ببرید.
آب کردن شکلات تخته ای راه اول: تکه های شکلات را در کاسه ای قرار دهید و نصف استکان قهوه ی داغ روی آن بریزید. هم زود آب می شود و هم شیرینی شما خوش طعم می شود. راه دوم : استفاده از روش طبخ غیر مستقیم . شکلات را در یک ظرف گود بریزید و این ظرف را در ظرف بزرگتر حاوی آب گرم قرار دهید ؛ ظرف بزرگ را روی حرارت کم قرار دهید و شکلات را مرتب هم بزنید تا آب شود.
سالم آب پز کردن سیب زمینی برای پختن سیب زمینی آب پز، فراموش نکنید یک یا دو قاشق غذا خوری نمک به آن بیفزایید تا سیب زمینی ها ترک برندارند.
کاهوی اضافه اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قابلمه قرار دهید، بسیار خوشمزه خواهد شد.
استفاده ی بهینه از برنج خرد شده برنج خرد شده را می توانید در سوپ ، آش و دلمه استفاده کنید زیرا بهتر لعاب می اندازد و غذا یا دسر شما را خوشمزه تر می کند . اگر می خواهید کیک بپزید و شیر ندارید برای تهیه ی انواع کیک، به جای شیر می توانید آب میوه را جایگزین کنید، به این ترتیب طعم کیک شما هم تغییر خواهد کرد.
نکاتی در مورد تخم مرغ آب پز برای آب پز کردن تخم مرغ ، مقدار کمی نمک و سرکه به آب اضافه کنید. در این حالت ، اگر پوست تخم مرغ شکسته شود ، سفیده بیرون نمی ریزد. تخم مرغها را با حرارت کم بپزید.در صورتی که ته تخم مرغ را با سنجاق سوراخ کنید موقع آب پز کردن ، پوسته ی آن شکاف برنمی دارد. برای اینکه بعد از پختن پوست را به آسانی جدا کنید ، می توانید تخم مرغ را بعد از اینکه از آبجوش خارج کردید در آب سرد قرار دهید .
چگونه تخم مرغ سالم را تشخیص دهیم ؟ ابتدا قدری محلول آب و نمک درست کنید. (یک لیتر آب در 120 گرم نمک) . سپس تخم مرغ‌ها را در این محلول قرار دهید. تخم مرغ خیلی تازه و سالم در ته ظرف به صورت عمودی می ایستد، اما تخم مرغ سالم ولی کمی کهنه در قسمتهای میانی آب معلق می ماند و تخم مرغهایی که در سطح آب بصورت افقی قرار می گیرند فاسد هستند.
استفاده بی درد سرتر از فر هر گاه از جوجه گردان فر استفاده می کنید: روی سینی زیرین یک ورق فویل ( کاغذ آلومینیوم ) بگذارید و بعد از استفاده بردارید تا فر کثیف نشود.

برای مراقبت از وسایل و لوازم و البسه چرمی، کافی است آنها را با آب گرم و صابون بشویید و سپس آبکشی کنید و اجازه دهید چرم ، خشک شود تا روغن طبیعی خود را باز یابد.

- برای تمیز کردن غذا از قابلمه، آن پر از سرکه کرده و بعد از نیم ساعت، قابلمه را با آب و مایع ظرفشویی به راحتی بشویید.

- برای تمیز کردن رنده، مقداری نام خشک روی آن بمالید.

- جهت از بین بردن بوی پیاز، می توانید دستان خود را قبل و بعد از پوست کندن پیاز، به کمی سرکه آغشته کنید.

- جهت از بین بردن بوی نامطبوع غذا از روی ظروف کافی است ظرف را در آب محتوی کمی سرکه، مدتی خیس کنید و سپس بشویید.

تمیز کردن تخته آشپزخانه : جهت پاکسازی تخته آشپزخانه که معمولاً در اثر خرد کردن سبزی های مختلف رنگ می گیرد، کافی است تخته های چوبی را با مقدار سرکه شست و شو دهید.

از بین بردن بوی غذا در خانه : اگر خانه شما ازبوی غذا پر شده و باعث ناراحتی خانواده می شود، از دود اسفند یا دود خاکشیر استفاده کنید. با دود کردن دارچین هم می توانید بوی غذا را کاملاً از بین ببرید. علاوه بر آن، دود اسفند باعث ضدعفونی شدن محیط هم می شود.

دستگاه بخار پز در خانه : برای ساختن این دستگاه، یک قابلمه برداشته و آبکشی روی آن قرار دهید. سپس مقداری آب در قابلمه بریزید ( به میزانی که آبکش با آب برخورد نکند) حالا هر ماده ای را که می خواهید بخار پز کنید، روی آبکش قرار دهید . اجاق گاز را روشن کنید تا مواد غذایی شما بخار پز شود.

استفاده از گوش ماهی در کتری و سماور : کافی است چند دانه گوش ماهی در کتری یا سمار قرار دهید تا آهک موجود در آب را جذب کند.

جلوگیری از سیاه شدن ظروف آلومینیومی‌ : هنگام پختن حبوبات داخل قابلمه، چند قطره سرکه یا آبلیمو به آن اضافه کنید ، با این کار هم ظرف شما سفید می ماند و هم طعم حبوبات بهتر می شود.

برای جدا كردن پوست نازك روی بادام، آنها را 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید و بعد در آب سرد بگذارید تا براحتی پوست آنها جدا شود.

 

 

ـ برای گرفتن پوست هلو در تهیه مربا و كمپوت، آنها را یك دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست آن را بكنید.

 

 

ـ برای خشك كردن هلو یا زردآلو آنها را از وسط 2 نیم كرده، هسته را در آورید و روی سینی فر بگذارید. حرارت فر را روی حداقل تنظیم كنید. لای در فر را باز بگذارید و مرتب به آنها سر بزنید و چنانچه لازم است آنها را زیر و رو كنید تا نسوزند. وقتی برگه‌ها خشك شدند، سینی را از فر خارج كنید.

ـ برای تهیه یخ فانتزی، می‌توانید داخل هر قالب یك گیلاس یا آلبالو قرار دهید و بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد.

 

 

ـ برای از بین بردن لكه چسب، پارچه‌ای را درون سركه فرو برده و روی لكه بگذارید به‌طوری كه كاملا آن را بپوشاند. با این كار چسب، سفتی خود را از دست می‌دهد و جدا می‌شود.

 

 

ـ اگرسوزن چرخ خیاطی شماكندشده وقابل استفاده نیست آن را دورنیندازید. یك سمباده معمولی را زیر چرخ قرارداده و سوزن راچندباردرآن فرو كنید تا دوباره ماننداولش تیز شود.

 

ـ برای زدودن آهاریا نشاسته از اتو،وقتی اتو گرم است با یك قالب صابون روی آن بمالید،سپس با پارچه تمیزی لكه‌ها را پاك كنید و صیقل دهید. همچنین می‌توانید لكه‌های قهوه‌ای یا سوختگی در كف اتو را با مالیدن محلول گرم شده سركه و نمك برطرف كنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






دو شنبه 3 اسفند 1392برچسب:,

|
 
{background:url('http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg') no-repeat center top


به وبلاگ خودتون خوش آمدید

http://upload7.ir/imgs/2014-03/42176368880498725927.jpg

 

 

مریم

 

5 ارديبهشت 1393
7 فروردين 1393
2 فروردين 1393
1 فروردين 1393
7 اسفند 1392
6 اسفند 1392
4 اسفند 1392
3 اسفند 1392
2 اسفند 1392
1 اسفند 1392

 

تفاوتهای جالب چپ دست ها وراست دستها
آموزش فال قهوه
سخت افزار نورومورفیک‌ جدید، مغز انسان را شبیه‌سازی خواهد کرد
دانستیهای جالب در مورد گیتار
بهترین روش برای حرف زدن با همسر
شگفتی های خلقت
اشعار حسین پناهی
سخنان حکیمانه از بزرگان4
سخنان حکیمانه از بزرگان3
سخنان حکیمانه از بزرگان2

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشق شکسته و آدرس maryam856.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





عاشقانه علیرضا
فارین
پرنیا
سروش
فوژان
سر دنده ال ای دی led
ردیاب مخفی خودرو

 

ارسال دستگاه از چین به ایران
حمل از دبی
قلاده اتوماتیک ضد پارس
الوقلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

جوک و اس ام اس

نازترین عکسهای ایرانی

 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 30
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 343
بازدید کل : 43126
تعداد مطالب : 100
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

Up Page

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->